Ofta frågade frågor - FAQ

Här hittar du ofta frågade frågor om näthandel och järnhandel.

Näthandel

Får jag en beställningsbekräftelse?

Efter att du gjort en beställning får du en beställningsbekräftelse i din e-post. Om du inte får en bekräftelse så är det något fel på e-postadressen eller betalningen har inte bokats i näthandeln. Ta då kontakt med eshop@hartman.fi

Kan jag följa leveransen av min beställning?

Efter beställningsbekräftelsen får du också en leveransbekräftelse där transportsättet framkommer (hämtning, postpaket, frakt). I samband med Postfrakt finns ett uppföljningsnummer i bekräftelsen, och du kan följa försändelsen på adressen: www.posti.fi/fi/seuranta

Hur returnerar jag en produkt som beställts på näthandel?

Ifall du behöver returnera produkten som du köpt från vår näthandel, kan du returnera den enligt leveransvillkoren. Om det är ett postpaket kan det returneras till posten. Förpacka sändelsen ordentligt.

♦ Börja med att gå på posten sida: www.posti.fi/sv/privat/paket-och-uppfoljning/returnera-paket

♦ Kontrollera att paketet kan returneras. Till detta behöver du det frakt-ID som finns i den ursprungliga försändelsen.

♦ Följ instruktionerna.

Kom ihåg att meddela om returneringen till näthandeln.

Kom ihåg att du måste meddela om återköpet och returnering av produkten till näthandeln. Mera information om returneringsreglerna hittar du på näthandelsn sidor eller i bilagan som kom med försändelsen. Att inte hämta paketet från posten eller att sända den i retur räcker inte för att köpet upphävs.

Kan man ändra på beställningen?

Efter att du betalt på nätet kan du inte ändra på beställningen. I såna fall ta kontakt: eshop@hartman.fi

Laskutus

Palautus

Järnhandel

Kan jag handla hos Hartman fast jag inte har konto?

Du kan handla hos Hartman fastän du inte har konto hos oss. Du kan göra inköpen hos Hartman och betala vid kassan. Vi föredrar betalning med kort. Om du vill, kan vi öppna ett konto till dig så att du får betalningstid och det blir smidigare att göra affärer.

Har Hartman butiker som är till för konsumenter?

Javisst har vi det. Butikerna i Karleby, Jakobstad, Seinäjoki och Vasa betjänar, förutom proffskunder, även byggare, renoverare och inredare. Det är lätt att handla I butiken. Du kan planera dina inköp själv eller få hjälp vid behov av våra yrkeskunniga försäljare. I butiken finns inrednings-, bastu-, verktygs-, elverktygs-, byggvaru-, arbetsklädsel-, målfärgs- och städavdelningar. På inredningsavdelningen är det lätt att planera alla ytaterial med hjälp av modellbitar. Våra glada och hjälpsamma försäljare hjälper till med bade ytmaterialplaneringen och färgnyanseringen.

Myymälät

Kuljetuspalvelu

Hämtservice

Vad är öppethållningstiderna för hämtservicen?

Hämtservicen betjänar vardagar kl. 7-16. På försäljningsorterna Karleby, Jakobstad, Seinäjoki och Vasa är det möjligt att hämta varor fram till kl. 18 och på lördagar kl. 9-15.

Dina inköp på nätet kan du hämta från avhämtningspunkten som finns i alla av Hartmans handelsplatser. Försäkra dig före avhämtningen om att den ortsvisa tillgången. Bekanta dig med Click & Collect